Klasa hotelu, jego lokalizacja, funkcjonalność i czystość to podstawowe aspekty działalności hotelowej. Jednak, aby hotel działał prężnie i miał powodzenie wśród zadowolonych klientów, samo zachowanie tych zasad nie wystarczy. Przeważnie efektywna i opłacalna działalność hotelowa wymaga dodatkowych zabiegów, które pozwolą się wyróżnić na tle konkurencji, a co za tym idzie przyciągnąć nowych gości oraz przekonać tych, którzy już skorzystali z usługi, aby wrócili właśnie do tego miejsca. Różnego rodzaju akcje marketingowe przynoszą pożądane skutki, ale najczęściej ich efekty nie są długofalowe i kończą się szybciej niż powinny. O wiele lepszym rozwiązaniem na pozyskanie i utrzymanie stałych gości są systematyczne i prowadzone regularnie działania – https://intelihotel.pl/blog/4-pomysly-dzieki-ktorym-klient-ponownie-odwiedzi-twoj-hotel/. Można je zawrzeć w czterech prostych, ale niezwykle skutecznych radach dla obsługi hotelowej.
Wyróżnienie gościa podczas meldunku w hotelu
Pierwszym, bardzo istotnym kontaktem z przybywającym do hotelu gościem jest zameldowanie. Procedura, która jest nieodzownym elementem pobytu klienta w obiekcie hotelowym nie musi być dość uciążliwym obowiązkiem, podczas którego wypełnianie formalności ma suchą i bezosobową formę. Ten pierwszy kontakt jest dobrą okazją do nawiązania bardziej osobistej relacji, w czasie której klient może poczuć się specjalnie wyróżniony. Doskonałym pomysłem jest wdrożenie tak zwanej karty meldunkowej, która chociaż nie jest obowiązkiem prawnym, jednak może pomóc w utwierdzeniu gościa w poczuciu wyjątkowości. Po pierwsze już wypełniona wcześniej karta meldunkowa zawiera wszelkie dane osobowe, które poprzez system hotelowy znacznie przyspieszają procedurę zameldowania. Odpowiednio zaprojektowana graficznie i spersonalizowana karta zameldowania to dobry sposób na utrzymanie gościa oraz na zachęcenie go do ponownych odwiedzin.
System hotelowy – wprowadzenie programów lojalnościowych
Profesjonalnie zaprojektowany system hotelowy daje duże możliwości promowania inteligentnego hotelu za pomocą różnych programów lojalnościowych, które są powszechnie wdrażane, ponieważ dają dobre rezultaty w zwiększaniu tak zwanego obłożenia hotelu.
Mogą to być programy zorientowane na cenę, czyli takie, w których klient wymienia zebrane punkty na drobne nagrody z logo hotelu.
Programy lojalnościowe zorientowane na relację, mają na celu budowanie dłuższych relacji z klientem, który otrzymuje karty pobytowe z różnymi dodatkowymi przywilejami, w zależności od rangi takiej karty.
Często obie formy są wykorzystywane jednocześnie, zależy to od rentowności i grupy klientów, do których są one skierowane. Dobry system hotelowy znacznie ułatwia i usprawnia prowadzenie tego typu akcji.
Drobne niespodzianki, czyli miłe zaskakiwanie gościa
Rozpieszczanie gości poprzez pozostawianie w pokoju hotelowym drobnych niespodzianek to z pewnością świetny pomysł. Darmowy deser, kawa czy lampka wina nie są specjalnym wydatkiem, a tworzą miłą atmosferę, którą goście docenią i przełoży się to na ponowne skorzystanie przez nich z usługi danego hotelu.
Profesjonalny zespół pracowników hotelowych
Wysoko wykwalifikowany, miły i pomocny personel hotelu to z całą pewnością aspekt, w który warto zainwestować. Doświadczeni pracownicy o wysokich walorach interpersonalnych są niezwykle ważni w usługach hotelowych. To dobrze przeszkoleni oraz zmotywowani ludzie są wizytówką hotelu i od nich zależy pierwsze wrażenie nowo przybyłych gości. Poprzez profesjonalne podejście do klienta nawiązują dłuższą relację i przyczyniają się do jego utrzymania na dłużej.
Jeśli chcesz spojrzeć na świat z innej perspektywy, ten artykuł jest dla Ciebie.
To jest ten rodzaj treści, który inspiruje i prowokuje do refleksji.