Programy lojalnościowe są wszystkim świetnie znane. Działają one motywacyjnie nie tylko na klientów naszej firmy, ale również kontrahentów, czy też dostawców. Należy jednak mieć świadomość, że nie każde podjęte przez nas działania przynoszą wymierne efekty. Profesjonalne zarządzanie programami lojalnościowymi – http://positiveretail.pl/systemy-lojalnosciowe/ – ma na celu wykrycie i wyeliminowanie działań nieefektywnych, a także lepsze zrozumienie rzeczywistych potrzeb klienta. Wdrożenie systemu jest procesem szybkim i bezproblemowym, więc nie musimy obawiać się, że zakłóci pracę naszej działalności. Zarządzenie programami lojalnościowymi niesie szereg korzyści. Warto wykorzystać posiadane możliwości i zwiększyć skuteczność planowanych akcji marketingowych.
Zarządzanie programami lojalnościowymi – poznaj odbiorcę
Warto mieć świadomość, że za sukces naszego przedsiębiorstwa w dużej mierze odpowiadają klienci. To oni, wybierając usługi i produkty z naszego asortymentu, budują naszą renomę, a także zwiększają zyski. Stali klienci są na wagę złota, więc warto dokładnie poznać ich oczekiwania. Zarządzanie programami lojalnościowymi umożliwia stworzenie profilu klienta, który będzie źródłem cennych danych. Zbierzemy informacje np. na temat wieku, formy płatności, zachowań podczas dokonywania zakupów, czy też ilości transakcji w danym okresie (wraz z dokładną godziną oraz lokalizacją punktu sprzedażowego). Są to dane, które bardzo ciężko zdobyć. Zazwyczaj firmy wynajmują wykwalifikowanych ankieterów, którzy przeprowadzają badania konsumentów.
Zgromadzone dane pozwalają również zbudować trwałą relacje z klientem. Znając np. datę urodzenia możemy wysłać odbiorcy kod rabatowy. Będzie on czuł się doceniony, a także ważny. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że odwiedzi nas sklep, a także dokona zakupu.
Zarządzanie programami lojalnościowymi wymaga zaangażowania. Jest to proces wieloetapowy, jednak tylko w taki sposób będziemy mogli dobrać odpowiednie instrumenty marketingowe. Musimy pamiętać, że w dzisiejszych czasach lojalny klient powinien zostać przez nas wynagrodzony. Duża konkurencja na rynku sprawia, że jeden błąd może zburzyć długotrwałą relację między naszym przedsiębiorstwem, a odbiorcą.
Zarządzaj centralnie
Zarządzanie programami lojalnościowymi odbywa się w sposób kompleksowy dla wszystkich punktów sprzedaży. Nie musimy dla każdego obiektu tworzyć odrębnego systemu. Jest to rozwiązanie niezwykle komfortowe, a także ekonomiczne. Wszystko odbywa się w sposób prosty, co znacznie ułatwia wykonywaną pracę. Oczywiście zarządzanie centralne może odbywać się wyłącznie przez ściśle określone osoby. To kadra zarządzająca decyduje o tym, kto będzie miał dostęp do gromadzonych informacji oraz danych. Możemy również ustalić, kto będzie posiadać uprawnienia np. generowania raportów.
Oczywiście w dalszych etapach przetwarzania danych możemy dokonać ich decentralizacji. Dzięki temu uzyskamy szczegółowe informacje na temat np. wieku, miejsca zamieszkania, upodobaniach, najczęściej zakupywanych produktach, a także wiele więcej. Na ich podstawie możemy stworzyć grupy odbiorców.
Dowiedz się więcej jak ważne są kolory w marketingu.
Kto nie boi się przeczytać czegoś ciekawego, klika w ten link
Czytanie tego artykułu to jak podróż po nieznanych zakątkach wiedzy.